سرخط خبرها

نگرانی‌ها حول تیم ملی، فدراسیون و مرد بلژیکی| پیچ جدید در پرونده ویلموتس

  • کد خبر: ۸۸۸۴۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
نگرانی‌ها حول تیم ملی، فدراسیون و مرد بلژیکی| پیچ جدید در پرونده ویلموتس
سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی می‌گوید توافق با تیم مراکشی بعد از پایان مدت قراردادش با ایران صورت گرفته است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ دادگاه عالی ورزش احتمالا یک‌بار دیگر صدور رأی نهایی پرونده سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی فوتبال ایران را به تعویق می‌اندازد. بعد از آغاز‌به‌کار مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران، در یک باشگاه مراکشی، فدراسیون فوتبال ایران نامه جدیدی را در این ارتباط به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارسال کرده است و اعلام کرد با توجه به عقد قرارداد جدید این مربی طبق قانون باید از مبلغ جریمه‌ای که ایران باید بدهد کسر شود. اتفاقی که دست کم ۲ و نیم میلیون یورو به نفع ایران می‌شد، اما حالا داستان یک پیچ جدید پیدا کرده است.

مارک ویلموتس که نشان داده وکلای مجرب و پای کاری دارد مدعی شده بعد از پایان مدت قانونی قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران با تیم مراکشی قرارداد بسته و به این دلیل ایران نمی‌تواند به تخفیف در مبلغ جریمه اش به ویلموتس امیدوار باشد. سرمربی بلژیکی، بعد از جدایی از تیم ملی فوتبال ایران در سال‌۱۳۹۸، با شکایت به فیفا خواهان دریافت غرامت بیش از شش‌میلیون‌یورویی از فدراسیون کشورمان شد. ویلموتس که کمتر از ۹‌ماه در تیم ملی ایران کار کرده و حقوق یک‌سال کامل خود را (بیش از ۲‌میلیون یورو) از ایران دریافت کرده بود، با این توجیه که ایران شرایط قرارداد را رعایت نکرده، باقی‌مانده قراردادش را نیز درخواست کرد.

این ماجرا تا جایی پیش رفت که ویلموتس بعد از حدود ۲ سال خودداری از پذیرفتن پیشنهاد‌های کاری، در‌نهایت ۲ هفته پیش قید دور‌بودن از نیمکت مربیگری را زد و به پیشنهاد باشگاه راجاکازابلانکا پاسخ مثبت داد تا راهی این تیم شود. هم‌زمان با این اتفاق، فدراسیون ایران نامه‌ای را برای دادگاه CAS ارسال و در این نامه تأکید می‌کند ویلموتس با وجود شکایتی که انجام داده، به یک تیم جدید رفته است. این اقدام فدراسیون به‌این‌منظور صورت گرفته که به شکستن رأی بیشتر امیدوار و از این تصمیم ویلموتس به‌عنوان سندی برای رد ادعای او استفاده کند. طبق اعلام بعضی از کارشناسان حقوقی، از آنجا‌که مرد بلژیکی پیش از پایان مدت قراردادش با فدراسیون ایران اقدام به عقد قرارداد جدیدی کرده است، نزدیک به ۱۳‌ماه از میزان غرامت درخواستی ویلموتس کسر خواهد شد.

بازیکنان نیز علیه ویلموتس شهادت دادند

تیم حقوقی ایران به‌منظور پیروزی در پرونده پیچیده مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی، اظهارات بازیکنان را به‌صورت یک استشهادیه تنظیم کرده است. در پی اعلام رأی کمیته انضباطی فیفا به سود مارک ویلموتس و انشای حکمی، فدراسیون فوتبال ایران را ملزم به پرداخت کامل غرامت به این سرمربی بلژیکی می‌کرد، تیم حقوقی قدرتمندی تشکیل شده که یک وکیل مشهور خارجی نیز در آن حضور دارد. به توصیه این وکیل خارجی، فدراسیون فوتبال ایران دعوی خود را در قالب یک پرونده هزار‌صفحه‌ای تنظیم کرده و به دادگاه عالی ورزش فرستاده است تا ۳ قاضی رأی‌دهنده، همه مدارک ایران علیه حکم فیفا را بررسی کنند.

در بین مدارکی که به این پرونده الصاق شده است، اظهارات چهره‌هایی مثل مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی رئیس دفتر تاج و نیز تعدادی از بازیکنان تیم ملی وجود دارد. حضور مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، در دیدار مقابل عراق روی نیمکت ایران در‌حالی‌که او اقدام به فسخ قرارداد کرده بود، ضعف او در این پرونده پیچیده شش تا هشت‌میلیون‌دلاری است.

شکایت دوباره فدراسیون فوتبال به CAS

فدراسیون فوتبال قصد دارد شکایت جدیدی از مارک ویلموتس به دادگاه CAS مطرح کند. گفته می‌شود وکلای داخلی و خارجی فدراسیون فوتبال موفق شدند رأی ۶.۲‌میلیون‌یورویی ویلموتس را که در فیفا صادر شده بود، در دادگاه CAS به ۲.۵‌میلیون یورو کاهش دهند تا در‌این‌زمینه موفقیت بزرگی برای فوتبال ایران حاصل شود؛ اما رأی دادگاه CAS به یک دلیل مشخص هنوز صادر نشده، چرا‌که فدراسیون فوتبال به مستندات جدیدی رسیده است که قصد دارد دوباره به این دادگاه شکایت جدیدی را مطرح کند.

ظاهرا شکایت جدید فدراسیون فوتبال به این مسئله بر‌می‌گردد که او با تیم رجا‌کازابلانکای مراکش قرارداد امضا کرده و به‌همین دلیل او حق ندارد کل غرامتش را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کند.
با‌این‌همه به نظر می‌رسد عزم تیم حقوقی فدراسیون برای شکستن رأی ویلموتس جدی‌تر از قبل است و وکلای کشورمان به‌دنبال مسیری هستند که جلوی خروج این پول را از خزانه فدراسیون بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->